!-- Google tag (gtag.js) --> Micahs - 14 år och gravid till Mamma till Kelly -

Hur jag har inrett Nano-Akvariumet för min Kampfisk Hugo

Postat 2017-08-26 kl 21:20:23
Hej bloggen!
Nu tänkte jag visa hur jag har inrett Hugos akvarium som jag gjorde i onsdags med dom nya sakerna jag köpte på Zoo Butiken !
Det tog faktiskt flera timmar att göra klart och jag blev klar sent på kvällen och det tog verkligen alla mina krafter!
Jag var så himla trött efteråt och grejen är att man måste skynda sig att göra allt för att växterna kan bli torra och dåliga om dom inte ligger i vatten så det var lite stressigt att göra!
Jag började med att ta ut alla sakerna ur akvariumet, dekorationer och växter och sedan lade jag det i hugos förra akvarium. Sedan flyttade jag över Hugo också till hans gamla akvarium så att han skulle vara där fram tills att jag blev klar med akvariumet.
Jag pumpade ur vattnet ur akvariumet, tog ur gruset, sedan så tvättade jag akvariumet och ställde tillbaka det.
Jag tvättade sedan växt-närings sanden som skulle vara på botten och det tar så himla långt tid, för man behöver verkligen tvätta det grundligt med varmt vatten! Efter det hällde jag i 1/3 vatten i akvariumet och jag planterade växterna som skulle vara där. Sedan lade jag över det gamla gruset som jag hade och som jag också hade tvättat jättemycket för det hade hamnat väldigt mycket smuts bland det. Sedan lade jag det nya dekorationsgruset i neonrosa färg överst, så nu är det 3 lager med olika färger av sand och grus, det blev rätt snygg övergång tycker jag! :)
Sedan la jag alla dekorationer, stenar och sånt och sedan fyllde jag akvariumet med vatten med vattenberedning och "Start bakterier" och sedan så fick Hugo komma till sitt nya hem!
 
Dom här bilderna tog jag samma dag som jag var klar och dagen efter när gruset hade lagt sig ordentligt så var det sååå himla klart vatten och det är det fortfarande! Är så himla glad att jag har gjort rätt denna gång, att vattnet inte är grumligt och att det ser fint ut och vattnet har perfekta värden!
Sedan lite senare efter jag hade tagit en paus så satte jag fast bakgrunden med tejp på 2 av akvariumets sidor som jag hade köpt och nu när det är helt klart, är jag jättenöjd!
Hugo verkar gilla det också :)<3
 
Här kommer lite bilder på mitt arbete och Hugos Hem! :D
 
Såhär ser akvariumet ut när jag blev klar:
 
 Här hade jag precis planterat växterna och hällt på vatten, det är därför det ser grumligt ut på denna bild för att när man häller i vatten så åker gruspartiklar upp men sedan lägger det sig:
 
Akvariumet lite "ovanifrån" :
 
Akvariumet från sidan, här ser man bakgrunden ganska tydligt :) :
 
Ovanifrån:
 
Från sidan:
 
 
Tyckte ni det blev fint? :)
 
Juste! En fråga till er också!
Vad tycker ni jag ska blogga om, vad vill NI se i bloggen? 
Vore väldigt kul om ni kunde berätta för mig! :)
Kramar
Anonym
Postat 2017-08-27 kl 09:45:29

Va fint det blev! Du verkar vara väldigt kreativ! Det hade varit kul att få veta vad du gör när du inte har Kelly, hur ser dina dagar ut?

Svar: Tack så mycket! :D<3 Jag kan absolut göra ett inlägg någon dag om hur en vanlig dag ser ut för mig! Blir nog bättre att skriva det i ett inlägg istället för att skriva ett svar här vid kommentarerna <3 Ska ta någon dag och dokumentera från morgon till kväll vad det är jag gör :)Kramar!
Mikaela "Micah" Loven Väistö

I
Postat 2017-08-27 kl 21:03:30

tycker Hugo borde få några kompisar, du kan ha andra sorter med en kampfisk, bara dom inte har för lång stjärt, Platys tex fungerar bra... Eller köp en kampfisk till fast en hona, det är bara hanar som slåss med varandra. O så borde du köpa en mal som hjälper till att hålla rent o så. Tycker annars akvariet blev väldigt fint :)



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar