!-- Google tag (gtag.js) --> Micahs - 14 år och gravid till Mamma till Kelly -

Kelly har börjat första klass! + Dagens Skype Umgänge!

Postat 2017-08-29 kl 23:16:38
Hej bloggen!
Pratade med Kelly idag på vårat Skype umgänge och vi pratade från klockan 19.00 till 20.30 så vi pratade ända tills det var läggdags för lilla Kelly!
Kelly var på jättebra humör idag och hon var jätteglad!
Hon red på sin häst och var glad och ville att jag skulle ta kort <3
Hon spelade teater för mig med små kort som hon hade ritat männsikor på och så var jag publiken och fick titta på.
Hennes pjäs handlade om en kille som hette evin men kallades för Pin och en tjej som hette Ella och dom träffades och sen skulle dom gifta sig och sen kom en präst som hon hade gjort i kartong och han hade regnbågskostym på sig och sen kom polisen till bröllopet och Ella rymde med polisen istället! Haha vi hade jättekul xD
Sedan så körde vi Charader och då fick jag gissa vad det var för ord Kelly visade och helt plötsligt så hade det gått en och en halvtimme och då var vi tvungna att avsluta för hon behöver göra sig redo för sängen klockan halv 9 och lägga sig i sängen vid 9.
 
Kelly kommer till mig på fredag och kommer vara hos mig under helgen så vi längtar jättemycket till det!<3
Kelly har ju börjat FÖRSTA KLASS nu om jag inte har berättat det förut!
Jag är så himla stolt! <3
Så hon ska till skolan imorgon igen :D
Första klass kan ni tänka er!! Lilla Kelly går i första klass! :D Jag tycker det går så fort!
Tycker ni också det?
 
Här kommer lite bilder från vårat Skype umgänge idag:
 
Här är lilla Kelly jätteglad och skrattar<3 :
Kelly ville visa sin häst för er, hon är så gullig! <3
Kelly älskar sin Käpphäst! :D :
Glada Kelly :
 
Jag älskar dig mest av allt Kelly!
Om du ser det här när du blir stor så vill jag att du ska veta att du är den mest värdefullaste person i hela världen och jag kommer aldrig sluta älska dig! <3 Tack för att du finns mitt lilla gull <3
Nu börjar jag få tårar i ögonen .. 
Saknar dig så otroligt mycket! <3
 
Kramar allihopa!
 
E
Postat 2017-08-30 kl 03:41:32

Kul att hon börjat i skolan! Hoppas de ksa gå bra för henne.

Tänkte dock på en sak du skrev, att sova kl 21 mitt i veckan för en 7 åring känns lite sent. Min dotter som går i 5:an och är snart 11år ska lägga sig kl 21. Min 14 åring lägger sig halv 10.10.. när de var 7 la dem sig senast kl 19.30 - 20. För att orka upp i tid till skolan samt att den sömn de får innan midnatt är väldigt viktig. Men alla är olika såklart. Bara ett tips. Kl 21 kan ju va bra att lägga sig på en helg tänkte jag. :-)

Svar: Ja det är tiderna hon har när hon är med sin pappa när hon går i skolan men jag förstår att han har valt att ha just att hon ska lägga sig vid klockan 9! :) Kelly är så himla pigg av sig och hon vaknar jättejätte tidigt på morgonen och om hon skulle lägga sig vid 8 på kvällen så skulle hon vara uppe vid klockan 5 på morgonen redan! :)Kelly sover väldigt bra på nätterna och somnar på en gång när hon lägger sig och hon är pigg när hon vaknar och är pigg under hela dagen fram tills hon ska sova igen . :) Hon lägger sig klockan 9 när hon är hemma hos mig också även fast det är helg och så hon vaknar av sig själv mellan klockan 06.45-07.15, alltid! Det är så olika för alla barn, när jag var liten hade jag jättesvårt att komma upp på morgonen och jag kunde sova jättelänge fast jag också hade lagt mig vid 9 och jag var absolut inte lika pigg som Kelly är på morgonen! Hon är en riktig morgonperson och är pigg och glad vid klockan 7 på morgonen, så jag är inte orolig att hon får för lite sömn på grund av att hon är så himla pigg på morgonen och under resten av dagen och det verkar som om hon fått tillräckligt med sömn under natten :) Kramar!
Mikaela "Micah" Loven Väistö

T
Postat 2017-08-30 kl 12:01:21

Ja 21 känns jättesent :/
Min 9 åring går och lägger sig 19.30 absolut allra senast 20.

Svar: Refererar till svaret som jag skrev till E ovan för att jag har samma svar till din kommentar :) Här har jag kopierat mitt svar till E så att du får se:"Ja det är tiderna hon har när hon är med sin pappa när hon går i skolan men jag förstår att han har valt att ha just att hon ska lägga sig vid klockan 9! :) Kelly är så himla pigg av sig och hon vaknar jättejätte tidigt på morgonen och om hon skulle lägga sig vid 8 på kvällen så skulle hon vara uppe vid klockan 5 på morgonen redan! :)Kelly sover väldigt bra på nätterna och somnar på en gång när hon lägger sig och hon är pigg när hon vaknar och är pigg under hela dagen fram tills hon ska sova igen . :) Hon lägger sig klockan 9 när hon är hemma hos mig också även fast det är helg och så hon vaknar av sig själv mellan klockan 06.45-07.15, alltid! Det är så olika för alla barn, när jag var liten hade jag jättesvårt att komma upp på morgonen och jag kunde sova jättelänge fast jag också hade lagt mig vid 9 och jag var absolut inte lika pigg som Kelly är på morgonen! Hon är en riktig morgonperson och är pigg och glad vid klockan 7 på morgonen, så jag är inte orolig att hon får för lite sömn på grund av att hon är så himla pigg på morgonen och under resten av dagen och det verkar som om hon fått tillräckligt med sömn under natten :) Kramar!"

:)
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Anonym
Postat 2017-08-30 kl 16:46:20

Klart nån ska gnälla på läggtiden.. BARN ÄR OLIKA. Olika barn har olika stort sömnbehov. Min tvååring somnar 21, min sjuåring tidigast 21. Pigga, glada och friska är de ändå. Konstigt va?

Anonym
Postat 2017-08-30 kl 16:46:22

Klart nån ska gnälla på läggtiden.. BARN ÄR OLIKA. Olika barn har olika stort sömnbehov. Min tvååring somnar 21, min sjuåring tidigast 21. Pigga, glada och friska är de ändå. Konstigt va?

Svar: Ja absolut jag håller med dig! :)Titta gärna på svaren jag skrev till E och till T, jag förklarar där hur tidigt Kelly brukar vakna och vilken morgonperson hon är! Hon är inte alls som när jag var liten så det är verkligen annorlunda för olika barn! :)
Kramar!
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Jennie
Postat 2017-08-30 kl 17:50:58

Varför har du bild på dig själv med ett linne "playmate of the year"Vill du ha respekt och att man ska behandla dig som en vuxen människa kanske du ska tänka på hur du för dig, uttrycker dig och visar dig.
Jag förstår inte hur socialen kan godkänna att du har din dotter hemma, du är som ett stort barn hela du...

Anonym
Postat 2017-08-31 kl 15:09:52

Du som är så pysslig du o Kelly kanske kan göra en käpphäst, kolla nätet finns MASSA

Anonym
Postat 2017-08-31 kl 15:09:53

Du som är så pysslig du o Kelly kanske kan göra en käpphäst, kolla nätet finns MASSA

WWW.nouw.se/Jasmineivanoff
Postat 2017-09-08 kl 11:49:08

Denna kommentaren är till Jennie som kommenterat över. Men alltså, vad menar du? Sitter rollen om hur man är som förälder i kläderna? Då vet du inte mkt ...



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar