!-- Google tag (gtag.js) --> Micahs - 14 år och gravid till Mamma till Kelly -

Mina målningar, vilken är eran favorit? :)

Postat 2017-08-08 kl 23:45:35
Hej bloggen!
Hittade en mapp på min dator som hette "Mina målningar" och där hade jag bilder på olika tavlor som jag hade målat och jag tänkte visa er dom! :) Jag är inte världens duktigaste men inte heller världens sämsta hoppas jag! :)
Har ni någon favorit av dom? :)
 
Har målat av en bild av mig:
 
Ett 70-tals Kök, fast jag målade den bara för att få en bild av hur jag ville ha mitt kök haha så den var inte så fint gjord..:
 
Målade av en bild av mig när jag var gravid:
 
Målade av 2 änglar (bilden brevid):
 
Var inne på pop art ett tag... 
Och här försökte jag måla av en bild av Taylor Swift, men det ser ju inte riiiktigt ut som henne haha xD:
 
Så.. vad tyckte ni? Vilken var bäst av dom? :)
 
Kramar!
Anonym
Postat 2017-08-09 kl 09:14:53

Jätteduktigt :)

Svar: Tack! :D
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Anonym
Postat 2017-08-09 kl 11:17:06

Jätteroligt att se! Visa gärna fler! :) Ett tips är att inte bara skugga med svart, utan att använda en mörkare nyans av färgen du målat med ( tex när du målar hår). Men väldigt roligt att se, måla gärna mer och visa! :)

Svar: Det ska jag tänka på! Tack så mycket! :D Ska visa fler när jag gör fler <3 hihi
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Anonym
Postat 2017-08-09 kl 12:47:11

Du är ju jätteduktig!!

Svar: Tack så mycket! :D
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Anonym
Postat 2017-08-09 kl 15:50:01

Vad duktig du är! jättefina :D målar du nåt fortfarande numera? :)

och till skillnad från Challizz så har du iallafall målat haha.. tror inte hon var så bra på att måla som hon sa, isåfall hade hon ju visat upp nåt.. man brukar ju spara sånt man har gjort bra

Svar: Tack så jättemycket! :D Ja jag målar fortfarande, håller på med en tavla nu som kommer ta lite tid att göra, men jag ritar också en hel del för att finslipa på den tekniken :D Har börjat rita så man ser nyanser och skuggor i olika färger och så och det har blivit rätt bra några gånger så jag kan visa någon gång det jag har ritat, detta inlägg var bara vad jag har målat, men jag har många teckningar som jag ritat också :DMålar Charlene? Det var ju kul ! :) Det enda jag vet är att hon brukar rita i såna här "vuxen målarböcker" för mindfullness eller hur det stavas och att hon brukar rita innan för redan existerande linjer, men jag har inte hört henne säga att hon brukar rita eller måla på fri hand! Det vore kul att se, hon borde lägga upp det hon har målat ja så man får se om hon är duktig :)
Kramar!
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Anonym
Postat 2017-08-09 kl 18:36:33

Åh vad kul, jag tror att om du övar ännu mer på olika tekniker kan du bli riktigt duktig! Skulle vara kul att se hur du utvecklas med målandet/ritandet i framtiden :)

Aha va konstigt att hon inte sagt det! Hon nämner ju typ en gång i veckan att hon gått på någon fin konstskola i sollentuna och alla i klassen tyckte hon var bäst och så & att hon målat massa landskap och porträtt och abstrakt konst... men hon verkar inte ha en enda målning att visa upp trots att säkert 10 läsare har frågat om det.. hon sa att hon sålt alla sina målningar eller gett dom till kompisar.. Hon har bara lagt upp när hon färglagt målarböcker. Tråkigt.. :( ville ju se

Svar: Ja det ska jag göra och visa hur jag utvecklas :DJa jag brukar inte läsa hennes blogg så ofta, kanske nån gång i veckan men jag läser inte hennes blogg så, så det är något jag har missat! Hoppas hon lägger upp något hon har målat! :)
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Tess
Postat 2017-08-10 kl 09:36:50

Jättefina! Gillar änglarna. Coolt med det svartvita.

Svar: Tack så mycket! :D
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Alexandra G
Postat 2017-08-10 kl 18:47:46

Charlene har ju lagt upp bilder från sin gamla skola ju? Sollentuna Konstskola som är en folkhögskola om jag inte minns fel. Då fanns det ju bilder på hennes alster, hennes del av lokalen och sånt.. tycker mig även minnas att hon både nämnt och visat att hennes inriktning ligger på abstrakt konst

Svar: Från hennes gamla skola har jag inte sett, du får gärna länka till inlägget för jag har letat och inte hittat! :) Men två stycken abstrakta teckningar har jag sett som är ritade med tusch (promarkers), jag skulle vilja att hon lade ut när hon målade lite mer avancerat med typ akryl eller gouache på canvas eller något för det är svårare att hantera flytande färg och då kan man se hur duktig hon är :) Jag har bara sett tusch teckningar så jag har inte så mycket att bedöma på :)
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Paulina
Postat 2017-08-10 kl 20:52:41

Fast Charlene har väl pluggat konst samt visat upp tidigare vad hon målat
Man märker att du mest målar av redan existerande bilder.....

Svar: Vadå redan existerande bilder? xD Haha förstår inte vad du menar, förutom att den med läpparna finns en liknande på IKEA, men dom andra är ju inte redan existerande bilder? Hur menar du att jag "MEST målar av redan existerande bilder" när BARA EN av bilderna är en som jag har ritat av från en annan målning, dom andra är ju ingen annan som har gjort! Det är ju bilder på mig som jag målat av tillexempel. Haha skulle inte att måla av bilder vara konst när jag gör det på fri hand? Dom flesta konstverk är bilder man har fotat och målat av eftersom nu behöver vi inte stå i flera timmar stilla för att måla av något som i förr i tiden! Jag har inte pluggat konst, men jag har gått på många konstkurser och gick tillexempel på ett ställe som hette konstbruket när jag var inne på behandlingshem där vi lärde oss olika tekniker att måla, jag har läst flera böcker om hur man målar och använder olika stilar, tekniker etc. så jag vet rätt mycket om att måla. Bara för att man inte pluggat konst i skolan så betyder det inte att kan inte kan skapa konst! På Charlenes blogg har jag inte sett att hon lagt ut någon tavla som hon har MÅLAT med tillexempel akryl, gouache eller oljefärger utan jag har bara sett att hon har ritat med tusch. Jag har heller inte hittat någonting som hon har lagt ut något från när hon gick på konstskola. Det enda jag har sett är att hon har ritat i Målarböcker innanför linjer och 2 abstrakta teckningar som hon har ritat i tusch, men jag har faktiskt inte sett något jag riktigt kan gå på för att bedöma hennes erfarenhet i konst. :)
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Alexandra G
Postat 2017-08-10 kl 21:19:48

Inget fel i att måla av andras verk heller, det är ju trots allt bra träning när det gäller anatomi och sånt :) Man måste ju börja någonstans anser jag :)

Svar: Nej absolut :) Fast det var bara 1 målning som jag hade målat av från någon annans målning, dom andra har jag ju gjort själv. :)
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Challizz
Postat 2017-08-11 kl 01:25:17
Blogg: http://challizz.blogg.se

Måste bara kommentera snabbt och rätta Anonym som står ovanför Tess: Jag har INTE sagt att jag var bäst i konstskolan jag gick på, aldrig någonsin, den som var bäst där hette Ivar vilket jag också skrivit om förut, att den var fin har jag sagt och högkvalitativ utbildning har jag sagt, men när mina klasskamrater bad mig om hjälp var på BILDLEKTIONERNA i högstadiet, står det klart och tydligt. Du måste nog läsa lite nogrannare.
Och ja, en gång var jag duktig och efter hjärnoperationen tappade jag min finmotorik nästan helt och min förmåga att måla. Och att jag fyller i bilder med akvarell är mitt sätt att öva upp den igen, plus att jag håller på att samla på mig nytt konstmaterial, jag föredrar olja framför akryl, men det kostar och tar tid att skaffa allt. Tills dess får jag nöja mig med vad jag har. Så ligger det till.

Och till Alexandra G så minns du rätt, Edsviks Konstskola hette den och var en eftergymnasial yrkesförberedande utbildning :)

Challizz
Postat 2017-08-11 kl 01:29:18
Blogg: http://challizz.blogg.se

Och för övrigt till dig som tror att jag inte är så bra som jag säger för att jag inte visat upp nåt, det har jag gjort i fleeeera inlägg tidigare, men nej, man sparar inte automatiskt allt man gör, för vart skulle jag förvara allt? Någon enstaka finns kvar i förrådet men majoriteten av mina verk finns kvar på konstskolan eller är sålda/bortgivna till vänner som flyttat hemifrån och liknande. Så nu vet du det :)

Svar: Kan inte du lägga upp någon tavla du har gjort med typ akryl, gouache eller oljefärg? :) Har bara sett 2 abstrakta teckningar du har gjort så det är inte så mycket att bedöma ifrån! Flytande färger är svårare att hantera och då kan man se och bedöma hur pass erfaren du är och dina olika tekniker och hur duktig du är! :) Du har ju jättefina akrylfärger vet jag ju ;) så använd dom! :D Eller visa något du tidigare målat <3 Men någon från konstskolan har du väl kvar? :O
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Anonym
Postat 2017-08-11 kl 11:24:43

Haha man fattar ju att Alexandra G är challizz.. Vi är inte dumma, du verkar ofta tro de challiz. -.-

Anonym
Postat 2017-08-11 kl 11:24:44

Haha man fattar ju att Alexandra G är challizz.. Vi är inte dumma, du verkar ofta tro de challiz. -.-

Paulina
Postat 2017-08-11 kl 12:55:23

tråkigt att du alltid måste tävla med Charlene

Svar: Haha hur kan du ens tycka att jag gör det? xD Jag skriver om mitt liv så som det är ,försöker inte "tävla" med någon, tro mig alltså jag gör inte det haha, tycker inte ens jag behöver det? Jag vet mina egna kapaciteter och är ärlig med det och försöker inte förvränga på något sätt, hur kan det vara att "tävla" genom att visa vad man har målat eller att jag är ärlig och säger att jag har högt IQ? Det är den JAG är inget annat. Jag brukar inte läsa hennes blogg heller förutom dom inlägg hon länkar till mig ibland, så jag vet inte ens vad hon skriver i sin blogg ifall hon har skrivit liknande som mig. Så precisera gärna vad du menar att jag "tävlar" med henne, för jag har sagt samma saker tidigare i min blogg, innan jag kände henne så hur kan jag då "tävla" med henne?
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Anonym
Postat 2017-08-11 kl 13:50:26

Tror Paulina också är challizz haha. Ja challiz du har lagt upp bilder från en konstskola, men ingenting som du gjort därifrån. :o vem vet då kanske du inte ens gick där :)

Challizz
Postat 2017-08-11 kl 15:36:54
Blogg: http://challizz.blogg.se

Sorry, men jag kommenterar under mitt eget namn, jag vet varken vem Paulina eller Alexandra G är, det är märkligt att så fort någon skriver nåt som inte är negativt om mig här så tror alla att det är jag? Och du Paulina, jag måste fråga en sak, varför är det att tävla med mig om Micah också gillar att måla? Det är ju inte så att jag har ensamrätt på den hobbyn :) Om Micha gillar att och vill utforska lite kring det och utveckla sitt målarintresse så är väl det bara en bra grej, eller? Jag tycker absolut att du ska fortsätta med det om du tycker det är kul Micah :) Jag har ingen copyright på målarintresse.

Men till er övriga, nej, jag är varken Alexandra G eller Paulina, för tro det eller ej så finns det många människor som inte hatar mig utan nån som helst vettig anledning. Folk måste inte älska mig eller dyrka mig, det har jag inget behov av, men den hatkampanj som drivs emot mig här känns bara löjlig, eftersom jag inte har gjort någon av er någonting.
Till skillnad från er som kommenterar anonymt här så står jag för vem jag är och vad jag har att säga, därför kommenterar jag alltid med mitt eget namn. Jag vill dock be er att sluta vara så otrevliga eftersom jag som sagt inte gjort någon av er något, jag är Micahs vän för att hon valt att fortsätta vara vän med mig, och vi har hur kul som helst ihop. Varför är det så hemskt?

Anonym
Postat 2017-08-11 kl 16:45:35

Har inte heller sett annat än färglagda målarböcker eller en/två abstrakta teckningar. Tycker också det är märkligt att inte ha någon tavla att visa upp om man har gått en utbildning i ämnet eller bild på någon tavla man blivit nöjd med. Börjar tvivla på mycket som skrivs i den bloggen tyvärr..
Samma med sånglektionerna och sångklipp som aldrig läggs upp. Ändå sägs det alltid att vara stolt över det man är bra på - vilket jag också tycker :) självklart ska man lägga upp sångklipp / tavlor om man har en gåva att dela med sig till världen liksom! :D Blir väl stämplad som hater men aja.. upp till bevis ;)

Mvh,
konstintresserad med massor av tavlor

Challizz
Postat 2017-08-12 kl 03:56:01
Blogg: http://challizz.blogg.se

Hej Anonym ovanför Theresa, jag förstår hur du menar, men jag ska ge dig en förklaring. För det första så var det länge sen jag målade på allvar, inte sedan 2010, det är först nu jag har tagit upp det igen, och jag började med att fylla i akvareller i målarböcker för att få tillbaka lite finmotorik vilket är JÄTTEVIKTIGT när man ska måla. Sen så har jag ju gett bort saker jag gjort till nära och kära, och dessutom har jag bott ,med min mamma i flera år nu av olika skäl och inte haft plats att förvara något på, har nån enstaka kvar ute i förrådet vilka kommer tas fram när mamma flyttar ut till sitt eget nu i höst. Och teckningar i abstrakt form håller jag på med för att det är roligt, jag ritar ju vid sidan av målandet. Jag vet inte om du läst min blogg eller hur länge isf, men där har jag lagt ut inlägg förut, däremot har jag slarvat med att lägga in kategorier så jag har fått leta fram dem idag, vilka jag även har länkat via messenger till Micah. Dessutom krävs det lite mer material för att komma igång på allvar, då jag föredrar olja framför akryl, och det har det inte funnits ekonomiskt utrymme till tyvärr, det är ju inte precis billigt på exempelvis Kreatima där jag vanligtvis handlar material. Min tanke är att göra en konsthörna i vardagsrummet när mamma flyttar ut sen. Så det är bara att vänta på det så kommer det bli garanterat fler konstinriktade inlägg. Jag är lika otålig som andra, men allt måste få ta sin tid.
Och gällande sånglektionerna med Nicolina så har hon varit bortrest under sommaren och vi kommer att börja med lektioner någon gång i september, eventuellt ska Micah också börja hos henne, vi har spånat på den idén lite då hon har erbjudits en gratis prova-på-lektion, men det beror ju på om Micah tycker det är kul eller inte. Men så är det som så att jag har inte sjungit seriöst på länge heller och ät precis lika rostig som nån annan skulle blivit då även stämbanden fungerar som muskler gör, används de inte regelbundet så minskar den förmågan. Rösten blir inte vad den en gång var, så därför vill jag gärna träna upp mig några gånger innan jag lägger ut något, man vill ju inte visa sig från sin sämsta sida, dessutom behöver jag någon som filmar det.
Så det är så det ligger till, så det finns inte mycket att tvivla på egentligen, men allt har sin tid, hoppas du fick svar på dina funderingar nu. allt gott.



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar