!-- Google tag (gtag.js) --> Micahs - 14 år och gravid till Mamma till Kelly -

Pratar ut om mina missbruk - Videoblogg

Postat 2017-08-06 kl 20:22:12
Hej bloggen!
Jag har sett önskemål på en videoblogg så här kommer en videoblogg!
Det blev att jag började prata ut om mina missbruk och vilka alkoholbesvär jag hade när jag hade stor blogg och sånt och hamnae på behandlingshem.. Ja det blev mycket...
Här är videobloggen:
 
Linnea
Postat 2017-08-06 kl 20:35:31

Du känner inte för att kommentera din lilla miss med adressen där Anders Duv*trand är skriven hemma hos dig trots att du förnekar att ni haft och har ett förhållande?

Anonym
Postat 2017-08-06 kl 21:59:10

Du ser så osäker ut, var inte det! Jag förstår om det är svårt med du är söt och verkar vara en snäll och stark person. Du har haft det tufft och jag kan inte ens tänka mig hur det skulle vara att inte få träffa mina dotter när jag vill. Kämpa på och fortsätt vandra rätt väg. Jag hejjar på dig! )

Svar: Tack så mycket <3 Ha det bra! :)
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Rebecca'
Postat 2017-08-07 kl 09:17:50

Fina fina du! Du har gått igenom mycket men tagit dig igenom det med den äran. Kram och sköt om dig!

Svar: Tack så mycket <3 Kram!
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Malin
Postat 2017-08-07 kl 20:55:03

Två frågor:
1. På vilket sätt yttrar sig din högre Iq? Vad har du för Iq idag?
2. Kommer du att få något stöd om Kelly flyttar till dig på heltid? Som jag har uppfattat det sover du till 12-tiden, gör du det även när Kelly är med? Har du boendestödjare?

My
Postat 2017-08-08 kl 17:38:30

Hej. Aldrig kommenterat här innan, men vill bara säga att det är jävligt strongt av dig att prata om det här! Jag själv har också ett stort missbruksproblem, och började lite som dig. Först rökte jag på, sen började jag med tram för att gå vidare till sub, sen oxy precis som du, och det vad där jag började med spruto också. För att sedan gå vidare till fentanyl iv. Soc sa till mig att antingen söka behandlingshem frivilligt eller så skulle dom göra en orosanmälan (som min pappa redan hade gjort också) och då till slut bli lvmad. Bästa beslutet jag gjort iaf! Hamnade i Jönköping och rekommenderar dom starkt till andra som funderar på hem, det är kbt och dom är helt underbara där. Vad va du för på slags behandling, kbt eller tolvsteg? Jag hatar verkligen tolvsteg men det är ju indivuellt för varje person. Men som du sa som "tips" för att sluta, det är verkligen motivationen som är typ det enda för att verkligen vilja sluta. Jag var nykter i åtta månader, sen tog jag ett återfall och har tyvärr inte kommit ur det än. Men jag vill inte vara nykter, det är den hemska sanningen.. Jag önskade att jag ville, men jag vill inte. Allt är så tråkigt när man inte tar någon drog. Nu är jag inte så långt nere i skiten som jag var i för ett år sen, jag har lämnat sprutorna (största anledningen till det är faktiskt för att jag måste ha kortarmat på jobb och vägrar sätta i benen som jag gjort förr) och jag tar "bara" sub på morgonen och lunch, sen tre xanor på kvällen plus zopiklon som jag faktiskt har utskrivit. Jag vill inte ha det så här, ångest över att dom kanske kommer ta drogprover på jobb, ångest över att min langare får slut, ångest över att jag till slut inte har råd eller mister mina vänner och familj om dom får reda på att jag har återfallit. Jag vill sluta, men ändå inte. Sån jobbig känsla av att int ja kontroll. Så all jävla creed till dig micha som slutat, för det är fan inte lätt.. Och den som säger annat har då inte varit beroende. Ursäkts för jävla novell nu, men jag har ingen att prata med eftersom jag håller det hemligt för alla jag känner. Du är grym iaf som kämpat på så bra! Heja dig ❤️

Svar: Hej My <3När jag var på behandlingshem för mina självskadebeteenden så var det KBT dom använde på mig. Det är så olika vad som hjälper att sluta! Jag har försökt på beroendemottagningen, TUB, Maria men det har inte funkat för mig. När jag fick trappa ner och göra det på mitt eget sätt hemma, det var då det funkade för mig. Fast däremot har jag trallat tillbaka flera gånger på grund av att jag känner precis som du. Att det vore så himla tråkigt om droger inte fanns tillgängliga att ta någon gång ibland, men tyvärr blir det ju himla jobbigt när man skapar ett beroende och BEHÖVER ta varje dag för att orka med och helt enkelt bara vara neutral! Jag hade länge ett missbruk som var varje dag i flera år. Och självklart känner jag sug när jag känner att jag vill "orka mer". Men jag orkar faktiskt mer idag än vad jag gjorde när jag tog dom allra högsta doserna av oxycontin. När jag tog oxycontin varje dag så var jag "stolt" att kunna diska och kände att det var en stor sak! Jag förstår EXAKT dina rädslor jag har haft exakt samma sak! Det är bara du som kan få dig att sluta ingen annan och självklart blir det då jobbigt när man förväntas vara ren och familjen och vänner bara blir besvikna att man inte klarat av det :( Du får jättegärna kontakta mig, My, på antingen min Facebook "Mikaela Loven Väistö" eller på min mail [email protected], för skulle tycka det var kul att prata med dig! Om du har lust med det! :)
Hoppas allt är bra!
Stora kramar <3 <3 <3
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Jennie
Postat 2017-08-09 kl 17:46:14

Helt ärligt, måste du vara så tillgjord? du pratar inte ens så i verkligheten? Och du pillar dig i huvet hela tiden som om du har droger i kroppen. Har du verkligen några följare? Eller varför gör du videosen? Tittar folk på sånt här skit?

Jennie
Postat 2017-08-09 kl 17:46:16

Helt ärligt, måste du vara så tillgjord? du pratar inte ens så i verkligheten? Och du pillar dig i huvet hela tiden som om du har droger i kroppen. Har du verkligen några följare? Eller varför gör du videosen? Tittar folk på sånt här skit?

Svar: Eh jo jag pratar så i verkligheten? Du vet inte hur jag är i verkligheten, så varför säger du att det är tillgjort när det inte är det? Ja jag har följare Jennie, du är ju här bland annat eller hur? ;) Jag gjorde den här videon för att få prata ut lite och ja folk tittar på mina videos men bara för att du har nån personlig jävla kris så ska du hacka på mig och kalla det för skit? Folk tycker faktiskt att det hjälper att se någon som har missbrukat och som har kommit ur det när man själv har missbruk för att få något slags hopp. Det är inte "skit" för dom som du ser ovan på dom andra kommentarerna.
Mikaela "Micah" Loven Väistö

J
Postat 2017-08-10 kl 15:57:44

Hur har du mätt ditt Iq?

Svar: Psykiatrin gjorde IQ testet :)
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Anonym
Postat 2017-08-10 kl 22:40:37

Säger du att du har högt iq bara för Challiz har det? Har inte sett dig skriva det innan du blev vän med Challiz.

Svar: Haha nej såklart att jag inte gör det? Varför skulle jag säga att jag har högt IQ fast jag inte har det? Haha asså.. xD Det märks ju jävligt lätt om man ljuger om hur smart man är, folk märker ju om man är dum i huvudet! Jag berättade för några år sedan på bloggen när jag fick min Aspergers diagnos, så det är inte första gången jag säger det heller. Jag fick reda av henne att hon hade högt IQ efter jag hade sagt att jag hade högt IQ så ännu en gång, nej jag säger inte det bara för hon säger att hon har det, jag har faktiskt högt IQ xD Haha tyckte det var lite löjlig fråga faktiskt..
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Anonym
Postat 2017-08-12 kl 22:19:59

men vadå vissa kanske inte tkr det märks på dig om du har högt Iq och därför ifrågasätter det. Har du gjort ett RIKTIGT iq-test? Eller ba ett sånt på facebook?

Svar: Haha finns det IQ test på Facebook? :) Jaa jag förstår det, ja jag har gjort ett riktigt IQ test som min psykiatriker gjorde på psykiatrin
Mikaela "Micah" Loven Väistö



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar