!-- Google tag (gtag.js) --> Micahs - 14 år och gravid till Mamma till Kelly -

Hemma från Sjukhuset - Vad det var som hände

Postat 2017-07-31 kl 23:59:15
Hej Bloggen!
Kom hem inatt från sjukhuset och var såå trött när jag kom hem så jag orkade inte blogga direkt vad som hade hänt, utan jag lade mig direkt i sängen och somnade när jag kom hem.
Tänkte berätta för er vad som var fel med mig och varför jag åkte in till sjukhuset och så.
 
Det började med att jag vaknade av att jag hade ont i övre delen av  magen och jag vaknade vid klockan 13.00 ungefär. Men smärtan var inte jättebesvärlig då och jag tänkte att det säkert skulle gå över.
Sedan nån timme efter jag hade vaknat så kom min bästis Nadya hem till mig och vi rullade till Sollentuna Centrum och vi åt Sushi. Jag fick väldigt ont i magen efter maten och började må illa och gick och vilade. Jag kunde knappt vila på grund av smärtan och jag kunde intevara vänd till den ena sidan av magen(Jag brukar sova på mage) men jag låg ändå i sängen i flera timmar för jag orkade inte gå upp, det gjorde för ont och jag mådde jätte illa och det kändes som om jag skulle spy. Smärtan blev bara värre och värre ju mer tiden gick och vid klockan 8 så ringde jag till vårdguiden och beskrev hur jag kände och så och att jag hade väldigt ont och då sa dom att ifall jag hade så ont så skulle jag åka till sjukhuset. Jag ville verkligen inte åka till sjukhuset, jag känner mig alltid som en belastning när jag åker till akuten..
2 timmar efter samtalet med vårdguiden så gav jag upp och stod inte ut med att ha så ont och att inte veta vad det var som gjorde så ont och jag började också bli nojig ifall det var något allvarligt och att om jag lät det gå längre tid och om jag inte gjorde något så skulle det bli värre.
 
Så jag åkte till St Görans Sjukhus och blev intagen på kirurg avdelningen och när jag fick träffa läkaren berättade jag mina symptom och så klämde han på min mage och då gav dom mig medicin med lokalbedövande, omeprazol(stavning?) och någonting som var någon slags antibiotika och alla dom läkemedlerna hade dom blandat ihop och jag fick dricka det flytande. Sedan lät dom medicinen värka och sedan kom doktorn och frågade hur det kändes och då hade det blivit mycket mycket bättre i min mage, jag hade bara lite smärta kvar, men det var hanterbart. 
 
Läkaren konstaterade att jag hade magsår och jag fick ett recept på omeprazol som jag ska äta i 14 dagar för att min magsyra inte ska vara lika stark och att mitt magsår ska ha en chans att läka.
Så ja... ett magsår hade jag... inte så kul :/ och jag som brukar dricka jättemycket treo (vilket dom trodde var orsaken till mitt magsår) så jag får inte dricka det på ett tag :/ 
Sedan hade jag höga levervärden också så läkaren skickade en remiss till vårdcentralen om det att dom skulle utreda det och sen så skrev han i remissen också att dom skulle följa upp mitt magsår att det blir bättre och så.
Ja det var det som hände..
Har någon av er haft/har magsår? 
 
Bilden visar på ett ungefär var problemet var någonstans
 
 
Ska försöka lägga in fler inlägg idag, ska vara uppe ett tag till så jag hinner nog det <3
Kramar!
 
Krya
Postat 2017-08-01 kl 04:01:45

Krya på dig, magsår är inte att leka med! Hoppas de blir bättre snart.

Att dricka/ta mkt smärtstillande är aldrig bra för kroppen. Hoppas du kan sluta med det nu. krya!

Carolina
Postat 2017-08-01 kl 10:31:59

Har magsår nu. Är sjuksköterska så följer alla tips för att skiten ska gå över så fort som möjligt. Käka Omeprazol en halvtimme innan du äter dina andra mediciner/mat på morgonen så får kapseln bättre verkan. Och undvik sur mat som kaffe, äpple, juice etc. Hoppas du mår bättre snart!

Svar: Tack för tipsen <3
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Ida
Postat 2017-08-01 kl 11:58:58

"jag som brukar dricka jättemycket treo" idioti

Svar: Jag har två cystor i ryggen som gör jävligt ont, varenda dag, den enda receptfria medicin som funkat någorlunda är treo, har provat allt annat, vad skulle du själv ha gjort?
Mikaela "Micah" Loven Väistö

Anonym
Postat 2017-08-01 kl 14:04:44

är nog inte så bra för magen att dricka treo varje dag :/ förstår att du får ont då

Anonym
Postat 2017-08-01 kl 21:39:07

Jag har haft, dock var mitt relaterat till en bakterie så jag fick en jäkla dos antibiotika o så omeprazol o nån annan tablett har jag för mig. Deg är verkligen inte kul. Krya på dig!

Ida
Postat 2017-08-02 kl 12:03:02

Ska man inte dra till läkaren för det? o__o

Linda
Postat 2017-08-13 kl 21:55:09
Blogg: http://pysselhyss.blogg.se

massa gånger.



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar