!-- Google tag (gtag.js) --> Micahs - 14 år och gravid till Mamma till Kelly -

Spanien med Kelly - Dag 1

Postat 2019-02-23 kl 01:59:12
Hej Bloggen!
Har velat blogga om resan till Spanien som jag gjorde förra sommaren med Kelly och min mamma! 
Vill blogga speciellt mycket om det för att det var så roligt att jag och Kelly fick åka utomlands tillsammans eftersom senast jag åkte utomlands med henne var när hon bara var ett halvår gammal och det var till Kreta och det kommer hon såklart inte ihåg så det var väldigt roligt för oss att åka utomlands tillsammans! 
Kelly har heller inte åkt utomlands förut förutom inom Norden till Legoland och sånt och Kelly är så intresserad av det Spanska språket och deras kultur och mat så min mamma tänkte att hon skulle bjuda Kelly och mig till Spanien, vilket blev en livsresa som vi aldrig kommer glömma!

När vi kom till Spanien så sa Kelly att hon trodde att hon drömde och sen fick hon se palmer och sånt för första gången och hon verkade så lycklig!
LÄNGTAR att berätta för er om hela resan, men jag börjar med att berätta om den första dagen!

Den första dagen gick nästan hela dagen åt till att flyga, från morgon till eftermiddag, Kelly fick en bok på flygplatsen som hon läste på flyget som var en "Enhörnings kokbok" och sedan så läste vi också i Spanska boken och jag lärde Kelly lite Spanska för resan, sedan pratade vi om hur mycket vi längtade, Kelly och jag längtade speciellt till den privata poolen 😇 :

Mamma, Kelly och jag :
Klassisk utanför fönstret på ett flygplan, när man väl är där drömmer man sig bort i molnen och det ser så fint ut..:
Glada Kelly smilar och väntar ivrigt på att komma till Spanien:
3 st fisheye objektiv vy bilder:
Random bild:
Här sitter Kelly och läser:

När vi kom fram och Kelly klev ut från flygplanet var hon så glad och hon kunde knappt tro att vi var  framme i Spanien! 
Jag fångade verkligen hennes lycka på bild! 

Lyckliga Kelly kan inte tro sina ögon:
Detta är det första vi ser när vi kliver ut från planet:

Inuti flygplatsen :

Jag och Kelly tillsammans:
Kelly kramar om sin igelkott "mysis" också som hon fick på Arlanda innan vi lyfte:
Aldrig sett henne så glad!:
Glada att äntligen vara framme efter den långa flygresan!

Vi åkte sedan en och en halvtimme till huset vi hyrde med taxi från flygplatsen och väntade förväntansfullt.
När vi kom fram hade det blivit mörkt ute, klockan var ungefär åtta, det första som vi ser är poolen och jag frågade Kelly om hon ville prova poolen innan vi skulle äta och sedan göra oss i ordning för sängen och hon sa såklart ja!

Vi tog ett riktigt nattbad, det var varmt i luften och Kelly sa att det fortfarande kändes overkligt för att allt var så fint i Spanien, vi bodde på berget precis nära havet, det var varmt och allt kändes riktigt bra!
Vi badade en halvtimme och sedan gick vi upp ur poolen och klädde på oss för vi skulle ner till stranden för där låg den enda restaurangen på flera kilometer och det fanns heller inga mataffärer i närheten eftersom huset vi hyrde inte låg på en turistort.

Tog inga bilder under resten av första dagen men mer får ni se i nästa inlägg!
Här har ni en bild på Kelly istället:

Vi åt middag på skaldjursrestaurangen vid havet och sedan gick vi upp för den branta vägen upp för bergen till vårat hus igen.
Vi alla var så trötta efter flygresan så vi sov väldigt gott den natten!😴

Det var den första dagen för oss i Spanien, nu ska jag börja skriva inlägget för nästa dag också! 
Alla dagar och bilder måste ni ju få se! 😁
Kramar!







Anonym
Postat 2019-03-19 kl 19:05:31

Har följt din blogg till och från sen du var gravid med Kelly. Så underbart stor och vacker din dotter blivit! :D



Kommentera inlägget här:

» Namn

» Mail

» Blogg/hemsida

» Kommentar